2016/02/15

Hello and welcome!




Hello and welcome to my blog!

If you're a fan och Barbie, you've come to the right place since this blog is all about the world's most famous fashionista! Since I was born in late '89, dolls from the 90's are extra special to me. My collection consists, however, of both older and newer dolls, but the focus is still on the 90's dolls. I love the fashion, colours, hairstyles and the molds from the early 90's. They feel both fun, innocent and cocky at the same time.

This blog is in English, but since I'm Swedish I'm also doing a Swedish translation. 

I really hope that you will enjoy this blog, and please leave a comment!


Svenska
Hej och välkommen till min blogg! Om du tycker om Barbie har du kommit helt rätt då den här bloggen helt handlar om världens mest kända fashionista! Eftersom att jag född i slutet av -89 är dockorna från 90-talet extra speciella för mig. Min samling består dock av både nyare och äldre dockor, men fokus ligger ändå på 90-talsdockorna. Jag älskar modet, färgerna, frisyrerna och dockmodellerna från tidigt 90-tal. De känns både roliga, oskyldiga och kaxiga i sin framtoning.

Bloggen är mestadels på engelska då intresset runt Barbie inte är fullt så stort i Sverige, men jag kommer alltid att ha en svensk översättning till varje inlägg.

Hoppas att du kommer att gilla den här bloggen, och lämna gärna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar